Klaipėda galėjo išgirsti parodos kūratorės L. Albrikienės įžvalgas apie Stasio Eidrigevičiaus kūrybos vingius

Klaipėda galėjo išgirsti parodos kūratorės L. Albrikienės įžvalgas apie Stasio Eidrigevičiaus kūrybos vingius

2 min skaitymo

2024 m. nuo gegužės 3 d. iki liepos 7 d., Klaipėdos gyventojai bei svečiai turėjo puikią galimybę susipažinti su Stasio Eidrigevičiaus knygų iliustracijų paroda „Keliaujanti vaizduotė” bei ekspozicine architektūra, atskleidžianti menininką, kaip asmenybę.

Parodos dalis buvo dedikuota menininko knygų iliustracijų kolekcijai, kurią S. Eidrigevičius padovanojo Stasys Museum. Parodos lankytojai galėjo išvysti ir Vytautės Žilinskaitės knygą „Kelionė į Tandadriką” (1984), Chose Muriljas „Mano draugas pelėdžiukas“ (1986) bei Ritos Repšienės „Laumių pasakoms“ (2008).

Be iliustruotų knygų, parodos lankytojai, galėjo išvysti ir išskirtinę ekspozicinę architektūrą. Kuri iš ryškių „Stasiškų” spalvų, neoninių šviesų papildė namelio konstrukciją spalvomis bei gyvastimi, kuri leido susipažinti su Stasio Eidrigevičiaus spalvinga asmenybe. Ekspozicijai architektūrą suprojektavo architektas – Dalius Baliukevičius.

Parodoje atsiverė pasakiškas bei kitoniškas ne tik iliustracijų pasaulis, bet architektūrinė kompoziciją.

Linos Albrikienės paskaitoje, klausytojai galėjo išgirsti apie Stasio Eidrigevičiaus kitonišką iliustruotąjį pasaulis, kuriame „iš kūnų supinta vaivorykštė; paukščiai, surišti sparnais; katinas, lazda ir uodega pagavęs išsigandusią gyvatę; zuikis, praradęs dešinę ausį drobės įplyšime; gėlės kuokelis, prispaudęs miniatiūrinį šunytį ir t. t.”.

Pasak Linos Albrikienės, „suvaržymo motyvas labai svarbus Stasio kūryboje. Jis reflektuoja ir savo vaikystę kaimo atskirtyje nuo visuomenės, kultūros, vaikiškų „tikrųjų“ pramogų bei gyvenimą socialistinėje priespaudoje. Tačiau parodos pavadinimas „Keliaujanti vaizduotė“ žiūrovui leido išsiveržti iš iliustracijose vaizduojamų pančių. Jis įgalina mus ištrūkti, pasinerti į savąją fantazijų kelionę, peržengti visas įmanomas ribas, kur egzistuoja mitologinės, antropomorfinės būtybės. Žodis „kelionės“ taip pat yra nuoroda į Stasio biografinius aspektus, kai menininkas nuo vaikystės gyveno įvairiuose Lietuvos lokacijose, kol galiausiai 1980 m. emigravo į Varšuvą, kur reziduoja iki šiol.”

Kuratorė susitikime taip pat pasakojo apie didžiausią menininko gyvenime pristatytą parodą „ICON-O-STASYS“, kuri šiuo metu eksponuojama „Stasys Museum“ Panevėžyje.

Stasio Eidrigevičiaus parodą „Keliaujanti vaizduotė“, finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Panevėžio miesto savivaldybė, į KKKC atvyksto iš Panevėžyje esančio  modernaus meno muziejaus „Stasys Museum“.